Corona Renderer для Cinema 4D, Beta 2, Release Candidate 1 выпущен!

Мы рады сообщить, что кандидат на выпуск 1 для Corona Renderer для Cinema 4D, Beta 2 уже выпущен !

The long-awaited Corona node material system has finally been implemented, but that’s not all – we also managed to implement other interesting features such as the scene converter and hair rendering support (Note: the Corona Hair Material can be used to control the look of the hair, but to use the frizz or curl parameters, the Cinema Hair Material must be used together with the Corona one – this will be improved in the first daily builds after the Beta 2 stable release).

Долгожданная Corona node material system наконец-то была реализована, но это еще не все — нам также удалось реализовать другие интересные функции, такие как конвертер сцены и поддержка рендера волос (Примечание: материал Corona Hair Material можно использовать для контроля внешнего вида волос, но для использования параметров завивки или завитка материал Cinema Hair Material должен использоваться вместе с Corona — это будет улучшено в первые ежедневные сборки после стабильной версии Beta 2).

Мы также сделали некоторые перезаписи внутренних компонентов, например, чтобы повысить устойчивость motion blur, и мы удалили переворот оси Y и Z, чтобы облегчить исправление ошибок в будущем.

DOWNLOAD

If you want to get straight to the download, you will find the latest version at:

Download Beta 2 RC 1 from the Google Drive

WHAT’S NEW

  • Support for Cinema 4D R20 added
  • Corona node material system has been implemented
  • Scene converter (V-Ray and Cinema 4D/implicit and explicit) added
  • Added a lot of new shaders (sharedtriplanarUVW randomizer, color correct, tonemap control)
  • Skin material added
  • Hair rendering now supported (hair object support + Corona Hair Material, and partial support for the Cinema hair material)
  • Team render now supports denoising and noise and time limit
  • Material previews are more responsive now
  • New motion blur implementation (better support for simulations and much more stable)
  • Added advanced camera/bokeh effects
  • Corona context help dialog has been implemented (we are gradually adding links to specific articles for the individual UI elements)
  • Processors without SSE4.1 are not supported anymore (this is a change to the Corona core, so the same has been true for 3ds Max for some time; this will only affect processors more than 10 years old)

And of course there have been a great many bug fixes too.

CGTelegram
3djobs.ru